שער קונזולי

שער קונזולי הוא גרסה של שער נגרר רגיל. בשער נגרר סטנדרטי יש לוח מלבני או פרופיל סורגים בצורה דומה שנע על מסילה לפתיחה ולסגירה של השער. אבל לא כל סוג של קרקע מתאים להתקנת מסילה לשער נגרר: בקרקע לא ישרה או בקרקע חולית, למשל, לא תוכלו להתקין אותו. 

שער קונזולי הוא שער מרחף, כלומר הוא לא דורש מסילה על הקרקע. בנוסף, הוא שער כבד ומאסיבי במיוחד, ולכן מתאים במקומות שדרושה להם רמת בטיחות גבוהה. יתרון נוסף של השער הזה הוא שהוא מיועד לפתיחות מרובות, ובתחזוקה נכונה יכול להחזיק גם עשור וחצי ללא תקלות.

שער קונזולי

מכל הסיבות האלה, שערים קונזוליים מתאימים במיוחד לכניסות למושבים, קיבוצים ויישובים. לבנייני מגורים או בתים פרטיים לרוב מתקינים גרסה קלה ודקה יותר שהיא פחות כבדה ומאסיבית. 

התקנת שער מסוג זה מתבצעת על ידי מתקין שערים חשמליים, והיא מתרחשת בכמה שלבים:

אחד התקנת התשתית: בשלב הראשון עושים את ההכנות הדרושות בקרקע ויוצקים תשתית בטון. בתוך הבטון מקבעים גלגלי מיסב. מיסב (לאגר) הוא חלק מכני שמאפשר תנועה סיבובית בלי הרבה חיכוך, גרסה קטנה במיוחד שלו תוכלו למצוא בתוך ספינר. הפחתת החיכוך מסייעת לשער לשמור על עמידות לאורך זמן.

לאחר שהבטון התייבש, מתקינים את השער עצמו: מחברים לגלגלי המיסב צירים ומסילות, מתקינים את ה"ח" המסגרת של השער, ואת השער הקונזולי.

בשלב האחרון מתקינים את המערכת החשמלית. ניתן להתקין מגוון סוגים של פתיחה חשמלית לשער: פתיחה באמצעות חיישן שמזהה רכבים מסויימים, פתיחה דרך הפלאפון, בעזרת אפליקציה, קודן, לחצן, שלט לשער חשמלי ועוד.

שער קונזולי

ההתקנה כולה אורכת מספר ימים עד שבוע, בתוכם יש את הזמן שלוקחת ההתקנה עצמה, ואת זמן הייבוש של הבטון בין שלבי ההתקנה.

תחזוקה שוטפת של שער קונזולי כוללת שימון וכיוון של השער, שצריכים להתבצע אחת לשנה או פחות – תלוי אם השער ממוקם בשטח פתוח או במקום מוגן יותר כמו חניית בניין. תדירות התחזוקה הנדרשת קשורה גם לעומס שיש על השער: שער קונזולי לחניה פרטית נפתח פעמים בודדות ביום, לעומת שער קונזולי בכניסה ליישוב שיכול להיפתח גם מאות פעמים ביום.

לקבלת מידע נוסף ממומחה, השאירו פרטים וניצור איתכם קשר בהקדם